Hora svatého Šebestiána

34 km

Cyklotrasa startuje z centra Hory Sv. Šebestiána, vede osamělou krajinou po šotolinových cestách, ale nevyhne se rušné silnicí s hustým provozem. Trasu obklopují horské lesy a má po většinu cesty relaxační charakter. Vede okolo vodního díla Křímov, kde lze i podrobně prozkoumat hráz a také přes vodní nádrž Kamenička.

Oblast: Chomutovsko – Hora Svatého Šebestiána

Informační centra: Chomutov

Dopravní

postupnost:

Auto, Cyklobus - Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova  - Jirkov – Chomutov – Hora sv. Šebestiána
Nástupní místo: Hora svatého Šebestiána – rozcestník v centru obce 50°42'26.355"N, 13°32'32.494"E

Popis trasy:

Startujeme z náměstí Hory Svatého Šebestiána a vydáme se po asfaltové cestě na východ po CT 3003, kde se před námi rozprostře náhorní planina. Vjedeme do lesa a budeme pokračovat ve sjezdu o celkové délce 10 km. Na rozcestí odbočíme vlevo, okolo vodního díla Křimov, kde se lze nenápadnou odbočkou podívat přímo pod hráz nádrže. Pod kopcem se dáme opět vlevo po CT 3078 kde začíná 8 km dlouhé stoupání, které však není nijak nepříjemné, jelikož vede klidnou krajinou po skvělém povrchu a člověk má možnost nerušeně rozjímat a relaxovat. Na 20. kilometru trasy odbočíme vlevo a pokračujeme víceméně po rovině k další T-křižovatce, kde se dáme vpravo a stále se držíme CT 3078. Dojedeme do obce Reitzenhain, kde na rozlehlé křižovatce zvolíme směr vlevo a poté vpravo - na méně rušnou komunikaci. Po té jedeme zhruba 800 m do další změny směru – tentokrát vlevo. Držíme se stále vlevo, až přijedeme k hlavní komunikaci. Bohužel tato silnice znamená i hlavní tepnu pro řidiče kamionů a velkých nákladních aut. Dejte si tedy velký pozor při průjezdu tímto úsekem. Naštěstí není dlouhý a po 800 m výjezdu do kopce můžeme opět odbočit vlevo na klidnou lesní cestu. Jako mávnutím kouzelného proutku se tak naše putování opět promění v relaxační projížďku hustým lesem s rašeliništi. Na třicátém kilometru trasy se držíme vpravo. Malý „zádrhel“ nás čeká na 32. kilometru, kdy si budeme muset poradit s krátkým sjezdem, který je i označen značkou „Pozor, nebezpečné klesání!“. Zde budou mít výhodu cyklisté s  horským kolem, jelikož je sjezd tvořen cestou z větších ostrých kamenů a jízda po nich může být nebezpečná pro klasická kola. Tento úsek je velmi krátký a vyhneme se tak silnici. Po sjezdu odbočíme vpravo a čeká nás závěrečný výšlap do Hory Svatého Šebestiána.

Zajimavosti

Náš Tip:

Novodomské rašeliniště - 50° 32' 42.72" N, 13° 16' 42.24" E nachází se na Chomutovsku pod vrchem Jelení.

Buky nad Kameničkou – Přírodní rezervace nad vodní nádrží Kamenička, kde můžete obdivovat 200 let starý bukový porost.

Nej na trase:

Vodní nádrž Kamenička – Původně údolní přehrada Císaře Františka Josefa se zachovalou historickou hrází se nachází 8 km severozápadně od Chomutova v bočním údolí říčky Chomutovky na potoce Kamenička pramenícím v rašeliništi pod Jelením vrchem ve výšce 815 m n. m.

Praktické:
Pozor na technicky náročný sjezd na 32. kilometru!

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.