Labskými pískovci

52 km

Trasa se na začátku rychle odpoutá od řeky a vede nás z Děčína ke stolovým horám Českosaského Švýcarska. K nejvyšší z nich Děčínskému Sněžníku nedojedeme a míříme přes hranice, vstříc Saským pískovcovým velikánům. V závěrečné části nás trasa již poklidně provede kaňonem řeky Labe, lemovaným po obou stranách majestátně se tyčícími stěnami.

Oblast: Labské pískovce
Délka: 52 Km
Převýšení: 1111 m

Typ kola / Povrch:

Trekingové kolo, elektrokolo/ 85% asfalt, 15% šotolina, lesní cesta
Náročnost:  3 z 5
Doporučená mapa SHOCart - Česko-německé pohraničí – Labské pískovce, Českosaské Švýcarsko, Lužické hory
Informační centra: Děčín, Reinhardtsdorf-Schöna, Bad Schandau

Dopravní

postupnost:

Auto, cyklobus Děčín-Sněžník, vlak Schöna nebo Bad Schandau
Nástupní místo: Děčín – Masarykovo náměstí 50°46'51.320"N, 14°12'48.167"E

Popis trasy:

Z Masarykova náměstí v Děčíně vyjedeme po hlavní silnici, která se hned za náměstím stáčí vpravo ulicí Tyršova. Pojedeme po ní následujících 500 m a překonáváme po Tyršovo mostě řeku Labe. Hned za ním odbočíme vpravo a napojujeme se na CT 23, Krušnohorskou magistrálu, která nás dovede pod skalní masivy Děčínského Sněžníku. Po 12 Km jízdy touto lesní silničkou, opustíme CT 23 na křižovatce ve výrazné levotočivé zatáčce tak, že pokračujeme rovně směrem k hranicím s Německem. Po dalších 4 km nás široká lesní cesta dovede k rozcestí za hraničním přechodem Soví brána před obcí Rosenthal. Zde odbočíme vpravo, červeně značenou lesní cestou. Na dalším rozcestí odbočíme vpravo a sjíždíme k potůčku Fuchsbach. Pokračujeme rovně do obce Cunnersdorf, kde odbočíme vpravo na silnici, které se budeme držet následujících 3,5 km až do následující obce Kleingiesshübel. Odbočíme opět vpravo a stoupáme na úpatí stolových hor Kleiner a Grosser Zschirnstein až na druhé rozcestí, kde odbočíme vlevo, směr Schöna. Projíždíme okolo dalších skalních monumentů – Zirkelstein a Kaiserkrone a postupně sjedeme až k řece Labe, kde se napojíme na Labskou stezku. Jedeme vpravo proti proudu, směr Dolní Žleb a necháme se provést touto malebnou cyklostezkou skrz labské údolí, zpět do Děčína.

Zajimavosti

Náš tip:

Grosser Zschirnstein – Z hory je půlkruhový rozhled do okolí a člověk dohlédne i na mnohé známé vrcholy v  Čechách  (jako např. na Lovoš – České Středohoří, Bezděz – Máchův kraj, Ještěd – Jizerské hory...) Vyšlapejte si nahoru raději pěšky, cca 1,7 km po červené turistické značce.

Nej na trase:

Katzstein ­ Neboli v doslovném překladu „Kočičí kámen“. Název prý pochází od dřívějšího výskytu divokých koček v těchto místech (poslední byla skolena roku 1809). Tvoří ji skalní masiv celý porostlý lesem. Součástí Katzsteinu je např. Katzfels (Kočičí skála) ­ malá věžička, na kterou vás zavedou železné schody zakončené půvabným výhledem na skalní útvary Schrammstein, Winterberg, Zschirnstein a české výšiny.

Zirkelstein 385 m n. m. – Neboli oblý kámen, je sice jednou z nejmenších stolových hor Českosaského Švýcarska avšak tvarově velmi impozantní. Z vrcholové kruhové vyhlídky, máte celé Českosaské Švýcarsko jako na dlani.

Kaiserkrone 351 m.n.m. – V překladu Císařská koruna, byla pojmenována podle svého tvaru. Jedná se o intenzivně zvětralou, velmi členitou stolovou horu, svým tvarem připomínající trojcípou korunu. Z vyhlídky je krásný výhled do údolí Labe na skalní masivy Schrammstein a Falkenstein.

Praktické:

Chcete-li si užít výhledy z pískovcových masivů, vezměte si s sebou zámek na kolo a kolo před samotným výstupem na vyhlídku uzamkněte dole.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.