Na Cínovci v Bažině

30 km

Trasa vás povede ke klasickými krušnohorskými panorámám přes vrcholy jako jsou Pramenáč a Grosser Lugstein, ale také vám nabídne unikátní rašeliniště, která jsou k vidění na Cínoveckých slatích. Od rašelinišť Georgenfelder Hochmoor sjedeme k romantické pasáži vedoucí údolím Hraničního potoka až na hraniční přechod Moldava, odkud se stáčí zpět do Mikulova.

Oblast: Cínovec - Georgenfeld

Auto, bus – Krupka Cyklobus Teplice – Komáří hůrka
Nástupní místo: Parkoviště Hotel Cepín – Mikulov 50°41'18.884"N, 13°43'6.318"E

Popis trasy:

Start je od Hotelu Cepín ve Sport Centru Bouřňák. Začínáme po modré turistické stezce obcí Mikulov po silnici a potom pokračujeme lesní cestou cca 1,5 km k prvnímu vyhlídkovému bodu Vlčímu kamenu. Pokračujeme ještě pár minut po modré až do místa, kde křížíme lesní potok. Zde odbočíme vlevo propojkou pod tratí, navazující na zeleně značenou asfaltovou cestu okolo rozcestí Jedlovka. Na dalším rozcestí u chaty Mikuláška opět odbočíme tentokrát doprava šotolinovou cestou k vrcholu Pramenáč cca 1,5 km. Následuje panoramatická vrstevnicová pasáž, kterou se napojíme na Krušnohorskou magistrálu CT 23.  Na začátku obce Cínovec na rozcestí Cínovecké slatě odbočíme vlevo do sousedního Německa. Hned za hranicemi je další odbočka vlevo po červené značce. Na začátku se vám nabízí výhled z blízkého vrcholu Grosser Lugstein, který můžete zdolat. Pod ním se rozkládá unikátní přírodní rezervace Georgenfelder Hochmoor. Vstup do rezervace je povolen pouze pěšky, ale kola lze zanechat před vstupní bránou. Na další křižovatce za rezervací opět odbočíme vlevo cestou Kreuzweg (stále po červené), po které se vydatným sjezdem dostaneme na začátek vesničky Rehefeld. Zde vede trasa přes potok a dál podél něj neznačenou cestou malebným údolím až na hraniční přechod Moldava. Z hlavní silnice odbočuje vlevo podél železniční tratě na žlutou turistickou stezku. Pokračujeme příjemnou šotolinovou cestou vedoucí až k horské chatě Vitiška, odkud se z počátku držíme CT 23, ze které na další křižovatce odbočíme vlevo a sjíždíme neznačenou klikatící se asfaltovou silničkou zpět do obce Mikulov

Zajimavosti

Náš Tip:

Panoráma na vrcholu a v okolí kopce Pramenáč 909 m n. m., na který si může zkušenější cyklista vyjet až úplně nahoru. Pro ty co si úplně nejsou jistí je na rozcestí pod vrcholem odpočívadlo s možností zanechání kola.

Nej na trase:

Prohlídková štola Lehnschafter v Mikulově – Umění hornického řemesla a zachované historické podzemní prostory můžete obdivovat a prozkoumat na připravených prohlídkových okruzích. Máte možnost výběru ze čtyř tras, které jsou různě časově náročné, od jedné do tří hodin. Toto Hornické muzeum je pro vás otevřeno každý den - ve všední dny se vyplatí prohlídku zarezervovat.

Vlčí kámen se nachází na úpatí kopce Pramenáč, pár kilometrů za obcí Mikulov. Vlčí kámen je malé seskupení několika skalek, ze kterého je pěkný výhled na Teplice a jejich okolí.

Přírodní rezervace Georgenfelder Hochmoor neboli Cínovecké rašeliniště, kde je ke zhlédnutí specifický ekosystém plný rozmanitých druhů z rostlinné i živočišné říše. Celým komplexem vede 1,2 km dlouhý dřevěný chodníček s vyhlídkovým mostkem uprostřed.

Praktické:

Do rezervace Georgenfelder Hochmoor se platí vstupné. Chcete-li ji navštívit, vezměte si s sebou pár drobných EUR. Otevřeno je od dubna do října.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.