Pod dohledem stolových hor

34 km

Trasa se vine po silničkách, kde pískovcové monumenty stolových hor střídají nenápadná údolí říček a rybníčků. Můžete se jen tak těšit rozmanitostí místní přírody nebo okořenit vyjížďku výstupy na stolové hory Děčínský Sněžník a Grosser Zschirnstein.
Oblast: Labské pískovce
Délka: 34 km
Převýšení: 600 m

Typ kola / Povrch:

Trekingové kolo / 70 % asfalt, 30% šotolina, lesní cesta
Náročnost: 2
Doporučená mapa SHOCart Česko-německé pohraničí – Labské pískovce, Českosaské Švýcarsko, Lužické hory
Informační centra: Děčín

Dopravní

postupnost:

Auto, cyklobus z Děčína
Nástupní místo: Sněžník - parkoviště na křižovatce Sněžník/Tisá 50°47'31.129"N, 14°5'13.217"E

Popis trasy:

Z obce Sněžník k rozhledně jsou to 2 km stoupání po asfaltové cestě. Po návratu z rozhledny se vrátíme cca 2 km po CT 23 zpět (směr Maxičky) a na rozcestí se ve výrazné pravotočivé zatáčce dáme doleva. Po 1,5 km na dalším rozcestí odbočíme doprava po žluté značce cestou Fuchsbachweg. U mostku Alte Flösserbrücke můžeme odbočit lesní cestou (cca 2 km) na Kristin Hrádek, kde se nabízí výborné občerstvení, nebo pokračovat rovně po zelené šotolinové cestě k rybníčku Taubenteich. Odtud pojedeme opět po žlutě značené silničce, která cca po 2 km odbočí a my pojedeme pořád rovně podél potoka Krippenbach. Na dalším rozcestí se dáme doprava po zelené lesní cestě Schifferweg. Na této cestě potkáme odbočku na Grosser Zschirnstein. Můžete si na ni vyjít pěšky necelé 2 km po červené turistické značce nebo pokračovat dál. Na rozcestí odbočíme doprava po cyklotrase, která přechází v lesní cestu. Touto cestou přejedeme hranici na tzv. České bráně a po pár stech metrech budeme opět na asfaltové cestě značené žlutou turistickou značkou, která nás dovede do vesnice Maxičky. Zde odbočíme vpravo lesní cestou po zelené turistické značce. Pojedeme cca 4,5 km až na rozcestí pod Kristiným Hrádkem, kde odbočíme vpravo a po Krušnohorské magistrále se vrátíme zpět do obce Sněžník.

Zajimavosti

Náš Tip:

Kristin Hrádek – Bývalý lovecký zámeček, dnes restaurace a hotel, kde si pochutnáte na vybraných staročeských a zvěřinových specialitách.

Nej na trase:
Děčínský Sněžník – Pískovcová stolová hora, která se svými 723 m představuje vrchol Děčínské vrchoviny a také největší a nejvyšší stolovou horu v ČR. Vrcholovou dominantu tvoří kamenná rozhledna, kterou nechal zbudovat František Antonín Thun pro potřeby zeměměřičů, ale již od začátku sloužila turistům.

Drážďanská vyhlídka – Po závěrečném prudkém stoupání asfaltovou silničkou na vrchol Sněžníku na vršku u laviček odbočíme vlevo na udusanou lesní pěšinku, kterou se dostaneme k vyhlídce.

Grosser Zschirnstein – Z hory je půlkruhový rozhled do okolí a člověk dohlédne na mnohé známé vrcholy v Čechách (jako např. na Lovoš – České Středohoří, Bezděz – Máchův kraj, Ještěd – Jizerské hory…) Vyšlapejte si nahoru raději pěšky, cca 1,7 km po červené turistické značce.

Praktické:

Z obce Sněžník k rozhledně jsou to ještě 2 km stoupání po asfaltové cestě. Při zpáteční cestě volte přiměřenou rychlost s ohledem na ty, kteří se ještě k vrcholu šplhají. Rozhledna je v letní sezóně otevřena každý den, v zimní sezóně dle klimatických podmínek.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.