Podél potoků hranicemi

33 km

Trasa vede podél krásných potoků v údolí tvořícím hranici mezi SRN a Českou republikou. V polovině přechází na české území a větrem ošlehanými horskými loukami nás zavede zpět na naše výchozí místo.
Oblast: Žebrácký roh - Teichhaus
Délka: 33 km
Převýšení: 850 m

Typ kola / Povrch:

Horské kolo / 30 % asfalt, 30 % šotolina, 40 % lesní cesta
Náročnost:  4 z 5
Doporučená mapa SHOCart cyklomapy 1:60 000; 107 Krušné hory -Mostecko, 106 Krušné hory - Teplicko
Informační centra: Krupka

Dopravní

postupnost:

Auto, bus – Krupka, cyklobus Teplice - Cínovec
Nástupní místo: Parkoviště u lyžařského areálu Bouřňák 50°41'19"N, 13°43'06"E

Popis trasy:

Z parkoviště lyžařského areálu Bouřňák přímo od Horské chaty Cepín vyjíždíme po modré značce pod sjezdovkami a pozvolna stoupáme do kopce. Po několika stech metrech se kvalita povrchu zhorší a stoupání nabere až 23 %. Tento úsek je možné objet po silnici z Mikulova směrem na Nové Město – stoupání je pak po asfaltovém povrchu a podstatně menší. Na 1. kilometru, stále v prudkém stoupání, prudce odbočujeme vlevo (na dohled od silnice) a pokračujeme dále až na křižovatku se silnicí v Novém Městě. Silnici překonáme přímo a dojedeme až na železniční stanici Nové Město, zhruba na 3. kilometru. Trasa zde vede přes železniční přejezd až na křižovatku turistických cest žluté a červené Pod Vitiškou. Odtud pokračujeme po žluté značce, později se připojí i CT 3010 a přes další železniční přejezd nás trasa zavede do Moldavy v Krušných horách. Předtím míjíme jezírko, zhruba po 4,5 km trasy. V Moldavě překročíme statní hranice po mostě přes Hraniční potok a v obci Neurehefeld hned odbočíme doprava na modrou značku – zde pozor hned na rozcestí je opět rozdvojení, na něm se dáme doprava a opustíme tak modrou značku hned po několika metrech. Trasa nyní vede malebným širokým údolím Hraničního potoka a dovede nás až k loveckému zámečku Jagdschloss (na 10. kilometru, napravo od silnice cca 300 m). Za zámečkem se cesta opět rozdvojuje a my se držíme vlevo a projíždíme vesnicí Rehefeld-Zaunhaus až na její konec. Po 11,5 km trasy dojedeme na křižovatku, kde trasa odbočuje prudkým stoupáním do lesa (odbočka je špatně značena, zákaz vjezdu, podél plotu lesní cestou vzhůru). Touto cestou zvanou Mühlweg dojedeme až na začátek obce Neuhermsdorf, kde trasa hned na první odbočce (14. kilometr, u hotelu Wettin) vlevo sjíždí z kopce přes nepoužívanou železniční trať. Podél tratě vede až k sídlu Teichhaus, kde opět odbočíme za staveními doleva (po 17,5 km trasy). Po šotolinové cestě dojedeme přes levou odbočku na 20. km k přechodu Žebrácký roh do České republiky. Odtud si můžeme užít typické krušnohorské panoráma při jízdě po pastvinách až na CT 23, tedy Krušnohorskou magistrálu. CT 23 nás dovede až na rozcestí na 27. km se silnicí 382, která vede do Nového Města. Odtud již snadno z kopce serpentinami dojedeme do našeho výchozího místa v obci Mikulov.

Zajimavosti

Náš Tip:

Prohlídková štola Lehnschafter v Mikulově – Umění hornického řemesla a zachované historické podzemní prostory, můžete obdivovat a prozkoumat na připravených prohlídkových okruzích. Máte možnost výběru ze čtyř tras, které jsou různě časově náročné, od jedné do tří hodin. Toto Hornické muzeum je pro vás otevřeno každý den - ve všední dny se vyplatí prohlídku zarezervovat, díky probíhajícím údržbářským pracím.

Nej na trase:

Hora Bouřňák 869 m n. m. – Jeden z nejvyšších vrcholů východní části Krušných hor. Nachazí se nad obcí Mikulov.

Přírodní památka Buky na Bouřňáku – Výrazně větrem zdeformované koruny stromů do tvaru vlajky.

Praktické:

Pláň u bývalé obce Pastviny a obecně celá horní část trasy je velice větrná, doporučujeme tedy vhodné oblečení na větrné podmínky.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.