Přes Horu Sv.Kateřiny

44 km

Trasa začíná naučnou stezkou Gabrielka vedoucí krásným údolím Načetínského potoka. Dále přes větrné pláně nad vesničkou Kalek a jako horské prémie slouží výjezdy na Farský a Růžový vrch, také zvaný Hora Svaté Kateřiny, kde se můžete pokochat pohledem do krajiny z místní rozhledny.

Oblast: Kalek – Rübenau
Délka: 44 km
Převýšení: 1176 m

Typ kola / Povrch:

Trekingové kolo / 60 % asfalt, 15 % šotolinové stezky, 25 % lesní a polní cesty
Náročnost:  4 z 5
Doporučená mapa SHOCart Česko-německé pohraničí, Krušné Hory
Informační centra: Informační turistická služba Litvínov, Městské informační centrum Chomutov

Dopravní

postupnost:

Auto, bus z Litvínova
Nástupní místo: Brandov Kolonie naučná stezka Gabrielka 50°37'46.963"N, 13°22'47.068"E

Popis trasy:

Začínáme naučnou stezkou (NS) Gabrielka, na kterou se napojujeme modře značenou turistickou asfaltovou silničkou vedoucí z Brandova. Gabrielka vede širokou lesní cestou podél Načetínského potoka. Po 3,5 km sjíždíme ze stezky a pokračujeme údolím dál po zelené turistické cestě, která vede do obce Kalek. Při vjezdu do této vesničky nás na  horizontu vítá nádherný pohled, kterému dominuje kostel sv. Václava na návrší. Na rozcestí na začátku vesničky odbočíme vlevo a pokračujeme 400 m mírným stoupáním po CT 23 a následně odbočíme vpravo na panelovou cestu vedoucí při kraji lesa. Tato cesta se po cca 1 km napojuje na silničku značenou žlutou turistickou značkou vedoucí směrem Blahutov a Svahová. U prvního rozcestí se nám ke žluté napojuje CT 3081 a s touto cyklotrasou budeme pokračovat dál do obce Zákoutí. Odbočuje tedy lesní šotolinovou cestou vpravo. Sjedeme  k horské chatě Bernovka odbočkou vlevo po cca 2,5 km jízdy, protože se tak napojíme na modrou turistickou cestu. Touto polní cestou budeme pokračovat panoramatickým přejezdem horských luk na další rozcestí Mezihoří. Odtud nás cesta obcí Mezihoří dovede k dalšímu křížení cest se zelenou turistickou značkou a odtud pokračujeme vlevo propojkou, která se po 1,6 km napojuje na CT 3079. Tato cyklotrasa nás povede dál přes obce Orasín a Boleboř. Z vesničky Boleboř začne trasa nabírat výškové metry, díky stoupání přes Farský vrch a následně až na rozcestí na náhorní plošině Rudolice v Horách. Zde můžete pokračovat podle plánu trasy rovně k Hoře Svaté Kateřiny nebo odbočte vpravo po CT 3093 do Lesné. Je to zajížďka 2,5 km, ale za to vás čeká příjemný areál, kde si můžete prohlédnout muzeum krušnohorského lidového domu. V místě je i občerstvení. Následuje panoramatický sjezd klikatící se asfaltovou silničkou CT 23. Zahneme do obce Brandov, ze které na první výrazné křižovatce odbočíme vlevo k vrcholové rozhledně na okraji městečka Hora Svaté Kateřiny. Tento úsek je značený zelenou turistickou značkou. Odtud zpět silničkou po CT 25 k Brandovu. Před vjezdem do obce odbočte vlevo k cílové stanici vleku Ski areálu Brandov, kde nás NS Gabrielka dovede závěrečným sjezdem při okraji sjezdovky do cíle.

Zajimavosti

Náš tip:

NS Gabrielka a malebné údolí Načetínského potoka nabízí spoustu krásných přírodních scenérii. Panoramatický nadjezd nad obcí Kalek – neprojíždějte přímo obcí, ale na rozcestí před obcí se dejte vlevo – po CT 23 a po cca 350m opět vlevo panelovou cestou.

Krušnohorské muzeum Lesná - Expozice lidových staveb vám umožní nahlédnout do života horalů v minulém století v krušnohorském regionu.

Nej na trase:

Rozhledna na Růžovém vrchu u Hory Svaté Kateřiny - kamennou rozhlednu s dřevěnou nástavbou najdete na Růžovém vrchu (729 m n. m.) na jižním okraji městečka Hora Svaté Kateřiny. Nejlépe se k ní dostanete ze silnice Horní Jiřetín - Brandov, odkud vede užší asfaltka. Šestnáctimetrová věž byla poprvé otevřena v roce 1902 v rámci počátků rozvoje turistického ruchu v této oblasti.

Praktické:

Krušnohorské muzeum můžete navštívit denně v době od 10 do 18 h.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.