Přírodním parkem u Rübenau

36 km

Trasa se vine na německém území krásnou přírodou Krušných hor. Nejatraktivnější částí je mírný osmikilometrový sjezd podél lesního potůčku. Tato cesta je jako stvořená pro jízdu na kole. Cesta se navíc klikatí mezi skalními masivy, což skvěle dotváří atmosféru tohoto místa. Zažijeme na trase ale i táhlá stoupání s příkrými úseky.

Oblast: Kalek - Rübenau

Auto, Bus
Nástupní místo: Rübenau 50°35'54.888"N, 13°18'14.206"E

Popis trasy:

Z  obce Rübenau vyrazíme po modře značené evropské dálkové trase Kammweg směr Neunhäuser. Stoupáme asfaltovou silnicí a po ujetí 1,7 km přijedeme na křižovatku, kde se dáme doleva. Zde budeme pokračovat po šotolinové cestě vedoucí lesem kolem rybníku Lehmheider Teich. Za rybníčkem můžeme odbočit vpravo na vyhlídku Steinhübel nebo pokračovat dál k další křižovatce. Na té zvolíme směr doprava a po pár stech metrech doleva. Následovat bude rovný úsek zakončený rozcestím, kde se držíme opět vpravo. Sjedeme táhlou zatáčkou a následně opět odbočíme vpravo na klidnou šotolinovou stezku. Po levé ruce si již můžeme všimnout potoka Schwarze Pockau, který nás bude provázet dalších 8 km na úžasné cestě lesem. Po přejetí mostu přes potok na druhý břeh do městečka Pobershau, bude následovat 2x odbočení vlevo a potom stoupání do prudšího kopce, který je však dlouhý pouze 700 m. Pokračujeme rovinným úsekem dlouhým 3 km po zelené značce. Před krátkým sjezdem se na rozcestí dáme vpravo. Projedeme malou mýtinu a budeme pokračovat další 3 km lesem, než přijedeme na hlavní silnici číslo 174, která vede z Marienbergu do Reitzenhainu. Tam však nedojedeme a na přehledné křižovatce zvolíme levý odbočovací pruh, který nás svede na silnici do Kühnhaide. Touto malou obcí projedeme na konec a vyjedeme v bodě, kde jsme poprvé na trase spatřili potok Černá (Schwarze Pockau), který lemoval naší cestu při průjezdu lesem do Pobershau. Na rozcestí se tedy vydáme opačnou cestou do mírného šotolinového kopce. Kopec je dlouhý cca. 1,5 km a pak následuje sjezd do obce Gasse, která přímo sousedí s cílovým, resp. startovním bodem v obci Rübenau.

Zajimavosti

Náš Tip:

Steinhübel - Skalnatý zalesněný vrch, nejvyšší hora Kriegwaldu – 816 m n. m. Dříve velice oblíbené výletní a vyhlídkové místo. Okolo hory vede modře značená evropská dálková trasa Kammweg přes Rübenau je dálková turistická trasa, která vede přes celý hřeben hor. Odtud její český název Hřebenovka. V minulosti se táhla i přes pohoří na českém území až do Krkonoš. Z ní vede neznačená odbočka k lovecké chatě. Kousek za chatou vede pěšina na skalnatý vrchol k lavičce. Výhled je omezen vzrostlými stromy, ale při dobré viditelnosti je vidět Fichtelberg, Klínovec, Jelení hora a Hirtstein.

Nej na trase:

Rybník Lehmheider - je jeden z nekrásnějších a také jeden z nejvýše položených rybníků na saské straně Krušných hor. Byl založen koncem 16. století jako zdroj vody pro plavení dřeva. Je téměř 250 metrů dlouhý a obklopuje ho evropsky významná lokalita Kriegwaldských močálů a rašelinišť. Rybník je v nadmořské výšce 756 metrů.

Praktické:

Občerstvení v Pobershau na lamí farmě. V Rübenau můžete navštívit „centrum setkávání na hranici“ Kammbegegnungszentrum, které slouží jako místo pro ekologickou výchovu a setkávání poutníků.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.