Sedmihůrská

37 km

Tato trasa nabízí rozmanité přírodní i kulturní zajímavosti. Vede krásnou vrstevnicovou cestou plnou výhledů na okolní zvlněnou krajinu Přírodního parku Východní Krušné hory. Z malebného vrcholu Komáří hůrky lze za jasného počasí dohlédnout až na vrcholky Krkonoš. Za hranicemi v Sasku, můžete obdivovat historické centrum městečka Geising s typickými hrázděnými domky.

Oblast: Cínovec - Georgenfeld
Délka: 37 km
Převýšení: 780 m

Typ kola / Povrch:

Trekingové kolo, elektrokolo / 98 % asfaltový povrch
Náročnost: 2 z 5
Doporučená mapa SHOCart cyklomapy 1:60 000 -  Česko - Německé pohraničí, Krušné Hory; 106 Krušné hory - Teplicko
Informační centra:  Krupka, Altenberg

Dopravní

postupnost:

Auto, bus – Krupka,  Cyklobus Teplice – Cínovec
Nástupní místo: Parkoviště čerpací stanice OMV Cínovec N 50°43.71347', E 13°46.17952'.

Popis trasy:

Startujeme z centra Cínovce. Trasa dále vede po cyklotrase  č. 23 a po zhruba 900 metrech se napojí na cyklotrasu 3010. Cyklotrasa po 2 km prudce ztrácí výšku v délce cca 1,5 km. Sjezd je po zcela novém povrchu a je zakončený prudkou zatáčkou vlevo. Cestou mineme studánku u Sedmi štítů. Trasa vede krásnou vrstevnicí plnou výhledů na vrcholy Přírodního parku Východní Krušné hory. Cyklotrasa nás dovede na 9. km až pod odbočku na Komáří vížku, kterou mineme po pravé straně. Prudce odbočíme vlevo a přes obec Fojtovice se stále držíme cyklotrasy 3010. Na konci malé obce s jednou restaurací po pravé straně odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 23, po které dojedeme až do obce Adolfov. Cyklotrasa nás dovede až do obce Krásný Les, kde u kostela odbočíme vlevo, cca 300 m jedeme po cyklotrase 3017, která ovšem následně odbočuje ze silnice vlevo, ale my se držíme stále rovně. Po dalších 300 m se k nám připojí zprava zelená turistická značka, která nás podél potoka Rybný provede pod dálnicí. Tento úsek končí mostem se sníženou nosností. Za mostem je nezpevněný úsek s rozcestím, kde se vydáme doprava a vrstevnicí překonáme státní hranici se SRN. Za hranicí se dáme doprava a opět pod dálnicí (modrá značka) se dostaneme na starou Teplickou cestu (Alter Teplitzer weg). Napojíme se na silnici S174, kde je mírně zvýšený provoz. Cesta nás dovede do obce Liebenau. Z ní na 26. kilometru odbočíme na cyklostezku vlevo a okolo povodňové zadržovací nádrže, přes Unterlöwenhain se pomalu stoupáním posouváme k cíli. Na 32. kilometru ve městě Geising odbočíme vlevo a po žluté značce se vracíme táhlým a na konci velice strmým stoupáním (1 km). Na odbočkách se držíme vpravo, do obce Cínovec. Závěrečné 500 m stoupání před obcí Cínovec je nově zrekonstruovaná šotolinová široká lesní cesta.

Zajimavosti

Náš Tip:

Návštěva nedalekého města Altenberg - Lázeňské a sportovní městečko, které nabízí mnoho vyžití jako například: Hornické muzeum zachycující 550 letou tradici altenbergské těžby cínu, které se nachází ve štolách “Neubeschert-Glueck”.
Wildpark Geising je přírodní obora, která se může pochlubit především místními druhy zvířat jako je muflon, jelen, rys, divoká kočka, mýval, kuna a divočák.
Letní bobová dráha, kde vás nejprve vyveze 400 m dlouhý vlek a potom si může užít 1 km jízdy z kopce dolů.

Nej na trase:

Sedmihůrská vyhlídka - nově vybudovaná dřevěná vyhlídka na Sedmihůrské cestě. Na cyklotrase pod vyhlídkou jsou pro vaše kola připraveny krásné dřevěné stojany a pak už je to jen pár schodů nahoru.

Komáří vížka – rozhledy které nabízí, se řadí mezi ty nejkrásnější v Krušných horách. Když by se vám nechtělo šlapat nahoru po svých, můžete využít lanovky z města Krupky.

Rozhledna na Kohlhaukuppe – kopec nad obcí Geising s rozhlednou a turistickou chatou na vrcholu. Přístup na vrchol je po stezce z Geisingu nebo značené stezky vedoucí také z Cínovce.

Praktické:
V parných dnech se můžete příjemně osvěžit a uhasit žízeň  ve studánce Sedm štítů a zaplavat si na přírodním koupališti Hüttenteich v Gesingu.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.