Střípky historie

35 km

Tato trasa naláká především vyznavače historie. V obci Kovářská se dozvíte o letecké bitvě, která se zde za 2. světové války odehrála a v hornickém městečku Měděnec můžete proniknout do tajů hornického řemesla.

Oblast: Černý Potok - Jöhstadt

Informační centra: Vejprty, Měděnec

Dopravní

postupnost:

Auto, Autobusy Karlovy Vary - Kadaň – Klášterec nad Ohří – Měděnec – Kovářská – Vejprty.
Nástupní místo: Černý Potok – parkoviště na hraničním přechodu 50°30'1.413"N, 13°4'59.294"E, Měděnec infocentrum 50°25'21.233"N, 13°6'56.186"E

Popis trasy:

Projedeme obcí Černý Potok zpět na hlavní komunikaci, kde se dáme vpravo krátkým stoupáním a po pár stech metrech na T křižovatce odbočíme vlevo směr Kovářská. Projedeme 6 km údolím proti proudu Černé vody po CT 3004 do obce Kovářská. Zde můžete nahlédnout do historie v muzeu leteckých bitev nad Krušnohořím, popřípadě se občerstvit. Vrátíme se ulicí Dukelská kousek zpět na velkou křižovatku, kde odbočíme vpravo po modré turistické značce vedoucí do hornického městečka Měděnec. Z Kovářské nás vyvede silnička, po které ve dvou místech překonáme železniční trať. Stoupáme vstříc vrcholu Mědník. Po cca. 2 km na rozcestí odbočíme vpravo na lesní cestu a stále se držíme modré značky. Po 2,5 km nás už vítá vrcholová rotunda hory Mědník. Odtud pokračujeme do hornického městečka Měděnec, kde si můžete prohlédnout historické rudné doly a načerpat informace o této oblasti. Pokračujeme po CT 35 serpentýnami k přírodní památce Sfingy a za těmito nádhernými skalními útvary odbočíme z CT 35 vlevo lesní silničkou, která nás dovede k  železniční stanici Měděnec. Následuje 3 km dlouhý sjezd k vodní nádrži Přísenice. Na křižovatce odbočíme vpravo po hlavní silnici a po 1 km z ní sjíždíme a stále se držíme CT  23 - Krušnohorské magistrály. Proveze nás okolo přehrady do obce Kryštofovy Hamry. Na rozcestí se dáme silničkou vlevo, z počátku značenou modře, která nás dovede zpět do Černého Potoka.

Zajimavosti

Náš Tip:
Muzeum letecké bitvy nad Krušnohořím v Kovářské. Muzeum bylo založeno americkými a německými veterány této bitvy. Mezi exponáty zde najdete části sestřelených letadel, historické fotografie, dokumenty, uniformy a dioramata.

Nej na trase:
Přírodní památka Sfingy – rulové skalky bizarních tvarů, připomínající egyptské sfingy. Nachází se v serpentinách za obcí Měděnec. K nahlédnutí a průzkumu se v Měděnci nabízí štola Země zaslíbená.
Mědník 910 m n. m. – už podle názvu je patrná spojitost s těžbou měděné rudy nejen v okolí, ale i zde na samotném Mědníku.

Praktické:
Štola Země zaslíbená je otevřena k návštěvě od května do října.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.