Zapomenuté pohraničí

30 km

Trasa vás provede malebným podhůřím krušných hor. Vše začíná naučnou stezkou zapomenuté pohraničí, která si razí cestu divokými pastvinami podél hranic až do Krásného Lesa. Zde nás příjemná lesní cesta vlnící se drobným údolím Rybného potoka převede za hranice, kde nás silničky proplétající se saskými vesničkami dovedou až do Lázeňského města Bad Gottleuba.
Oblast: Oblast: Petrovice-Bahratal
Délka: 30 km
Převýšení: 728 m

Typ kola / Povrch:

Trekingové kolo 50 % Asfalt 50% lesní a polní cesty
Náročnost: 3 z 5
Doporučená mapa Česko-německé pohraničí SHOCart; Českosaské Švýcarsko, Šluknovsko SHOCarto
Informační centra: Krupka

Dopravní

postupnost:

Auto, Bus – MHD Děčín
Nástupní místo: Parkoviště čerpací stanice OMV 50°48'42.861"N, 13°58'56.341"E

Popis trasy:

Od Čerpací stanice OMV se vrátíme 500m zpět po silnici do mírného kopce na rozcestí, kde CT 3017 a NS Zapomenuté pohraničí kříží silnici. Odbočíme doprava po CT 3017 polní cestou směr Krásný Les. Vine se pastvinami a přilehlými háji souběžně s naučnou stezkou, nabízející příjemná odpočinková místa a informace o přírodě a zajímavostech této oblasti. Po 8,5 Km za podjezdem dálnice D8 odbočíme vpravo na silničku vedoucí Krásným lesem údolím potoka Rybný. CT 3017 cca. Po 300m odbočuje vlevo, ale my stále pokračujeme rovně. Po dalších 300 m se k nám připojí zprava zelená turistická značka, která nás údolím pod dálnicí provede dál. Tento úsek končí mostem se sníženou nosností. Za mostem je nezpevněný úsek s rozcestím, kde se vydáme doleva a překonáme státní hranici se SRN. Za hranicí se dáme doprava opět pod dálnicí (modrá značka) se dostaneme na starou teplickou cestu, které se bude stáčet vpravo směr Breitenau a po 300m vede přes mostek dálničním nadjezdem. Pokračujeme dál a na křižovatce ve vesničce Breitenau odbočíme vpravo. Následuje silniční sjezd, kde po 2 km odbočíme vlevo po modré okolo vodní nádrže Talsperre Gottleuba až do městečka Bad Gottleuba. Na křižovatce, kde modrá turistická cesta protíná silnici, můžeme odbočit vlevo do Lázeňského městečka anebo pokračovat rovně a tak se pomalu vracet zpět.Na dalších rozcestích se stále držíme vpravo směr Hellendorf. Odtud jsou to ještě 2Km do Petrovic.

Zajimavosti

Náš Tip:
Vodní nádrž Gottleuba , nacházející se u lázeňského města Bad Gottleuba, slouží jako zásobárna pitné vody pro město Pirna a okolí. Poskytuje též ochranu před povodněmi a vyrábí elektrickou energi. Délkahráze je 327 metrů a výška 53,2 metrů, čímž se jedná nejvyšší přehradní nádrž v Sasku.

NS zapomenuté pohraničí
Vychutnejte si atmosféru divokých pastvin v podhůří krušných hor, v úseku Petrovice – Krásný les. Trasa naučné stezky začíná na vrchu stolové hory Děčínský Sněžník, dále pokračuje přes obce Sněžník, Ostrov, Rájec, osadu Nový Dvůr, Petrovice do Krásného Lesa. Probíhá přírodně velmi cennými celky jako jsou pískovcová města ležící v CHKO Labské pískovce. PR Rájecké rašeliniště, PR Niva Olšového potoka. a přírodní park Východní Krušné hory. Krajinný ráz se zde se mění, v již zmíněné horské pastviny, kde  asi nejvýznamnější je PR Špičák. Délka naučné stezky je přibližně 20km.

Stará teplická poštovní cesta - za hranicemi si všiměte napojení na tento starý systém dopravního spojení, který zajišťoval komunikaci z údolí  řeky Labe v Drážďanech, přes Krušné Hory až do Čech

Nej na trase:
Lázeňské městečko Bad Gottleuba, patřící k nejkrásnějším horským městům Saska. Leží na hranici Labských pískovců s Krušných hor v malebném údolí potoka Rybný.

Ústecký kraj Brána do Čech Wirtschaftsförderung Erzgebirge GmbH Erzgebirge KEG Pirna

Projekt Cykloregion Krušné hory byl podpořen z finančních prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj.